Abban a legtöbb blogger egyetért, hogy egy minden tekintetben pofás blog működtetése komoly időbefektetés. Aki komolyan gondolja, az nem csak tartalmat állít elő, hanem marketing stratégiát épít, fotóz, kapcsolatot tart és aktívkodik a közösségi médiában. A statisztikák szerint a bloggerek 95%-a abbahagyja a blogolást, ami nagy mértékben betudható az idő szorításának.
Persze mindenkinek arra van ideje, amire szakít. Például BKV-zásra. Meg várakozásra az okmányirodában. A jó hír viszont az, hogy ha ügyesen csinálod, ezeket az 5-15 perces időszakokat is kihasználhatod. Vannak ugyanis olyan apró, de fontos feladatok, amik normál esetben időfalók, de könnyen elvégezhetők egy pár perces üresjárat alatt. Az alábbiakban ezekből gyűjtöttem néhányat.
1. Instázz tudatosan!
A buszra várakozva sokan csak szórakozottan görgetjük lefelé az Instát. Ehelyett kihasználhatod az időt, hogy kapcsolatot építs: keress olyan profilokat, amik a témádba vágnak, írj tartalmas kommenteket. Ha a saját profilodat építenéd, írd újra a bemutatkozásodat! A profi Insta bemutatkozóról itt írtunk korábban.
2. Networkölj!
Kommentet írni persze nem csak az Instagramon érdemes. Keresd fel a kedvenc blogjaidat és adj magadról életjelet! A networking – akár személyesen, akár virtuálisan – fontos eleme a bloggerkedésnek. Üzleti szempontból nézve így felméred a versenytársaidat, kevésbé stratégiai szempontból pedig új barátokat szerezhetsz. Lájkolj, kommentelj, kövess, és tedd mindezt tudatosan!
3. Válaszolj a kommentjeidre!
Ha már a networking-nél tartunk, ne felejts el válaszolni azokra a kommentekre, amik a te blogodra érkeznek – még akkor is, ha ez egy puszta „köszönöm!”. Az író feltételezhetően nem csak úgy arra tévedt, sokkal valószínűbb, hogy hűséges olvasód (az általános „arratévedő” ugyanis csak akkor szokott kommentelni, ha nagyon megosztó témáról írsz). Ezért örülni fog, hogy emberszámba vetted – nem beszélve a többi olvasóról, aki látja, hogy hálás vagy a kommentekért. Egy gyors válasz nagyjából 3 percet vesz igénybe.
4. Vendégposzt?
Ismét itt a networking ideje. Keress egy olyan szakembert vagy bloggert, aki a te témádban profi, és írj neki, hogy írna-e vendégposztot. Lehet, hogy nem ír, vagy figyelmen kívül hagy, de ne feledd, ez neki is reklámlehetőség. Ha találsz egy számodra érdekes blogot, akkor te magad is írhatsz vendégposztot. A maradék 10 percedben vedd fel a kapcsolatot az adott bloggerrel. Meglepődnél, milyen sokan nyitottak a vendégposztokra!
5. A brainstorming bárhol működik
Mint tudjuk, a legjobb ötletek mindig a legalkalmatlanabb pillanatban kapnak el – de azért egy kicsit rá is segíthetsz. Minden elvárás nélkül dobj fel 3-5-10 új blogposzt témát, kapd elő a telefonodat (vagy analóg pajtik esetében a jegyzetfüzeted), és írd le őket. Nem biztos, hogy mindet felhasználod, de ha alkotói válságban vagy, ehhez a listához mindig visszanyúlhatsz.
6. Gyors cikk vázlat
Ha a brainstorming kapcsán nagyon elkapott a lendület, nyugodtan elkezdheted megírni a bejegyzést – no nyilván nem a telefonodon pötyögsz végig egy egész bejegyzést, de összeszedheted a gondolataidat, és néhány vázlatpontban rögzítheted, hogyan fog felépülni a cikked. Ez arra az esetre is hasznos, amikor később visszanézed a brainstorming listádat: veled is megesett már, hogy nem tudtad, mire vonatkozik egy régi jegyzet? Ne feledd, gondolkodni a villamoson is lehet!
7. A legmenőbb time-management hack: az időzítés
A Facebook egyik nagy előnye, hogy előre beidőzítheted a posztjaidat. Ha van egy üres fél órád, írj meg és időzíts be 2 hétnyi Facebook posztot, így ezzel már nem kell bíbelődnöd az egyéb teendőid mellett. Csak arra vigyázz, hogy a spontán hangnem megmaradjon.
+1: Használd azt az időt, amid van!
Igyekezz azt az időt kitölteni valamilyen feladattal, ami rendelkezésedre áll! Valójában az agynak nehezére esik átállni egyik feladatról a másikra: egy teendő elvégzésében sokszor nem is maga a munka veszi el a legtöbb időt, hanem mire „ráveszed magad”, hogy megcsináld – még akkor is, ha motivált vagy. Ez nem a lustaságodból adódik, hanem abból, hogy az agyadnak át kell állnia egy másik pályára, például a fotózásról az írásra.
Sokkal hatékonyabban tudsz dolgozni, ha átgondolod, mivel érdemes az adott idősávban foglalkoznod. Ha akad fél órád a blogoddal foglalkozni, akkor egy 10 perces Facebook poszt és egy blogbejegyzés időzítése helyett válassz olyan feladatot, amihez pont (közel) 30 percre van szükséged, így nem kell megszakítanod egy hosszabb tevékenységet, de az agyadnak sem kell ping-pongozni a különböző feladatok közt.
Tipp: egy hónapon keresztül figyeld meg és listázd, melyik bloggal kapcsolatos feladat mennyi időt vesz igénybe, és próbáld ennek megfelelően átgondolni, minek érdemes nekiállni.
Te hogyan segíted a blogod működését az üresjáratokban?
Király tippek, köszi 🙂
Igazán nincs mit, reméljük, hasznodra válnak! 🙂